piątek, 1 marca 2019

Skipper Trendy Fashions #8152 1989




Nie tak dawno temu Pet Doctor, Standard E/C i Midge prezentowały archiwalne stroje z serii Fashion Avenue, dziś Courtney wdzięczy się przed obiektywem w nowo przybyłym zestawie Skipper Trendy Teen Fashions #8152. Grzywka Courtney niestety nadal opiera się moim zabiegom fryzjerskim, więc zrezygnowana po prostu ujarzmiłam ją przy pomocy spinki na potrzeby sesji zdjęciowej.


Zestaw Trendy Teen zakupiłam jako NRFB i oczywiście nie byłabym sobą, gdyby takim pozostał. Data produkcji stroju to 1989, a ja nie mogę się nadziwić jaką różnorodność ubrań dla młodszej siostry Barbie oferował w tamtych czasach Mattel. Tył opakowania, poza moim zestawem prezentuje jeszcze 5 innych, a większość z nich składa się z osobnych części, które można ze sobą dowolnie łączyć. Oczywiście do każdego z nich Mattel dodawał buty dla Skipper lub Courtney. Mattel jednak na tym nie poprzestawał, a w opakowaniu dodatkowo można było znaleźć sprzęt grający, no bo przecież nastolatki nieustannie słuchają muzyki. Wydaje mi się, że prezentowany dziś komplecik został wypuszczony na rynek w dwóch wersjach, bo w oczekiwaniu na niego przeglądałam dostępne w sieci zdjęcia, a na kilku z nich dopatrzyłam się jeszcze 2 dodatkowych butelek coli, których mój nie zawiera. Nie ubolewam nad tym faktem, bo tak się akurat składa, że identycznie wyglądające buteleczki posiadam w swojej rekwizytorni.








Po brutalnym oddarciu plastikowej osłonki od tekturki, które tkwiły tak zespolone przez blisko 30 lat, okazało się, że strój przyszyty jest białą niteczką do dodatkowej tekturki umieszczonej we wnętrzu opakowania. Taki sposób zabezpieczenia stroju zawsze wywołuje u mnie uśmiech na twarzy. Żadnych plastikowych dzinksów, które wyszarpują dziurę w ubraniu. Co się zaś tyczy ubrania, oto oczywiście składa się ono z dwóch osobnych części. Turkusowa bluzeczka uszyta jest z błyszczącego materiału, często spotykanego w tamtych czasach, którego nazwa jak zwykle mi umyka. Bluzeczka obszyta jest różową nitką, a u dołu zdobi ją urocza falbanka. Bluzeczka zapina się na niechlujny rzep, który już zdążył przyczepić się do spódniczki!






Pastelowo różowa spódniczka jest równie urocza co bluzeczka, a uszyto ją z dwóch warstw, z czego zewnętrzna to dość sztywna tiulina usiana grochami i obszyta w ten sam sposób, co bluzeczka. Spódniczkę powinno się zawiązywać z tyłu na kokardkę, jednak jest ona ciut za luźna w pasie i zatrzymuje się na biodrach lalki. Niestety trochę rozczarowały mnie buty. Są to oczywiście śliczne, pudrowo różowe balerinki, niestety do ich odlania Mattel pożałował trochę plastiku, odlew jest nierówny i jeden but pękł po 5 minutach – wiek zapewne też robi swoje. Niedoróbki w odlewie butów rekompensuje sprzęt grający dołączony do stroju. Nie jest to standardowy boombox, który można znaleźć w większości zestawów, lecz swoistego rodzaju połączenie tradycyjnego gramofonu na płyty winylowe oraz magnetofonu kasetowego i to w kolorze fioletowym. Do tego dwa głośniki i można robić dyskotekę szkolną. Stereo jest wykonane starannie i z dbałością o szczegóły.






Skipper i Courtney się spotkały, każda przyniosła swoje akcesoria i teraz plotkują sobie popijając czekoladowy milkshake i słuchając Britney Spears. Zestaw mebli użyty w sesji to Furniture & Accessories 2016, a składa się on ze stolika, dwóch krzesełek, dwóch talerzyków w kształcie serduszek, dwóch zestawów sztućców, dwóch różowych kieliszków, tacy na zakąski, wazonika, kwiatka, menu i … pieska. Talerzyki, kieliszki, tackę i wazonik można oczywiście przyczepić do stolika by nie pospadały. Pozostałe akcesoria, za wyjątkiem coli, należą do Teen Fun Party Skipper, która swój debiut na moim blogu miała o tu. Patrząc na lalki mam wrażenie, że ubrane w ten sposób mogłyby należeć do tej samej serii. Strój Courtney, choć wydany dwa lata później niż Skipper, wygląda, jakby Mattel’owi zostało dużo materiału, więc z rozpędu ciachnął sobie mój fashion.







I na sam koniec, specjalnie dla Arimy, moje małolaty przytachały gramofono-magnetofon i postanowiły poćwiczyć taniec synchroniczny, a gdy im się znudziło, pobawiły się w ciuciu babkę i baba jaga patrzy, po czym poszły spać przed 22.00. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...