poniedziałek, 4 marca 2019

Shibajuku Girls Fashion #HUN6633 2016



Wiele razy wspominałam już, że bardzo lubię uroczą, wielkooką Skipper. Jednak, jako że zdecydowana większość moich Skipperek pochodzi z drugiej ręki, część z nich dawno zagubiła swój fabrycznie nadany strój, a ubranie takiej golaski nie jest łatwe. Oryginalne stroje dedykowane dla Skipper są obecnie dość kosztowne, a nie doczekaliśmy się jeszcze by Mattel wydał jakiekolwiek zestawy ubrań dla nowo wskrzeszonej Babysitter Skipper 2018. Alternatyw jest niewiele, bo chociaż niektóre współczesne fashion packs lub ubrania szyte na Petite Barbie pasują rozmiarowo na Skipper, to już stylistycznie nie do końca. Dlatego też sięgnęłam po Shibajuku Girls Fashions – są kolorowe, wesołe i przyjazne dla portfela, wzięłam je więc pod lupę by bliżej im się przyjrzeć.

Kilka słów na temat Shibajuku Girls- wyprodukowane przez australijską firmę Hunter Products lalki pojawiły się na rynku w 2016 roku i patrząc na nie, można odnieść wrażenie, że są mocno inspirowane lalkami Pullip. Lalki dostępne są w dwóch rozmiarach – ok 30 cm (Shibajuku Girls) oraz ok 15 cm (Shiba Cuties). Do tej pory wydane zostały już trzy serie lalek, a w każdej z nich 5 postaci o odrębnej osobowości i zainteresowaniach, ale wszystkie kreują wizerunek modowy tokijskich dzielnic Shibuya i Harajuku. 30 centymetrowe lalki posiadają aż 11 punktów artykulacji: głowa, ramiona, łokcie, nadgarstki, nogi i kolana, posiadają również nieproporcjonalnie duże głowy i maleńkie stopy. Do tej pory Hunter Products wypuściło na rynek nie tylko same lalki, ale również skuter, akcesoria do włosów oraz, co najważniejsze dla mnie, stroje. Na stronie producenta jest ich obecnie 6, a ich różnorodność jest duża – znajdziemy tu zarówno cukierkowe róże jak i czerń typu Gothic Lolita. Na ebay’u znalazłam siódmy strój, który ma na sobie Suki z pierwszej serii i wydaje mi się, że ósmy – szkolny mundurek- mignął mi kiedyś na youtube, ale nie dam sobie za to odciąć żadnej kończyny.




Stroje pakowane są w prosty sposób – przytwierdzone do tekturki, dobrze wyeksponowane, prezentowane są na tle lalki, której stylowi odpowiadają. W środku zaś znajdziemy estetycznie wykonaną lalkową garderobę, której niewątpliwą zaletą jest fakt, że składa się ona z oddzielnych części, więc poszczególne zestawy można dowolnie ze sobą łączyć. Do każdego z nich dołączona jest jedna spinka do włosów, którą może nosić zarówno lalka, jak i jej właścicielka. Ja posiadam jak do tej pory 4 spośród 6 dostępnych fashions i mam plany na kolejne. W tym wpisie skupię się na najnowszym fashion pack o numerze katalogowym #HUN 6633, a w dalszej jego części zaprezentuję również pozostałe, które już się przewinęły w poprzednich wpisach, jednak ten ukazuje je zbiorczo.



#HUN6633 składa się z trzech części, a wszystkie są suto obsypane brokatem, może nawet aż za bardzo jak na mój gust. Fioletowa rozkloszowana spódniczka zapinana jest na rzep i jest idealnej długości dla Skipper – kończy się nad kolanem. Spódniczka ma wszytą tasiemkę, która utrzymuję ją na miejscu, choć wygląda to dość boleśnie. Drugim elementem stroju jest turkusowa kurteczka ze ściągaczami w białe i czarne paseczki. Pod kurteczką kryje się również odsłaniający brzuch czarny top na ramiączka z dekoltem na kształt serca. W opakowaniu top przykrywa kurteczka i jest on ledwo dostrzegalny, dlatego polski dystrybutor o nim nie wspomina, niemniej jednak top jest dołączony do zestawu. Spinka do włosów w kształcie pioruna jest na Skipper trochę za duża, ale jest urocza. Niestety do żadnego z dotychczas wydanych na rynek strojów nie dołączono butów.




Oto i pozostałe stroje, niestety nie znam ich numerów katalogowych, gdyż nie posiadam już ich opakowań. Sun Sensation Skipper ma na sobie kurteczkę ze srebrnej lamy, biały top w czarne groszki bez rękawów oraz różową tiulową spódniczkę. Wet’n Wild ubrana jest w dwu-częściowy zestaw, na który składa się błękitna plisowana spódniczka z lakierowanej pseudo-skóry oraz pasiasty sweterek na długi rękaw z niesfornym kołnierzykiem. Całość utrzymana jest w barwach pastelowych. Ostatni zestaw prezentowany przez Teen Time Skipper zawiera pastelowo różową lakierowaną ramoneskę, którą z tyłu zapina się na rzep, a z przodu na prawdziwy, działający suwak! Suwaka nie można całkowicie rozpiąć, bo to zniszczyłoby ramoneskę, jednak ten drobny szczegół mnie zauroczył. Różowa, rozkloszowana spódniczka posiada tęczowy, metaliczny nadruk, jest bardzo kolorowa i urocza.





Wszystkie zestawy zostały wykonane bardzo estetycznie i z dbałością o szczegóły, a możliwość łączenia ich ze sobą to niewątpliwy plus. Do skompletowania serii brakuje mi jeszcze 2 strojów, w których przeważają czerń i srebro. Nie jestem pewna czy Skipper będzie w tych kolorach do twarzy, ale zestawy są urocze i bardzo mnie kusi by je zakupić i sprawdzić jak Skipper wyglądałaby w stylizacji Gotlic Lolity, więc być może niebawem pojawią się one na moim blogu, a ja mam również nadzieję, że Hunter Products wypuści na rynek jeszcze więcej uroczych zestawów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...