środa, 24 listopada 2021

Barbie Mini Van 1995

Ufff, nadrabiam zaległości na blogu. To auto kupiłam jakoś z początkiem wakacji, a wcześniej sporo się na nie napatrzyłam na Facebook’u. Autko taniało z czasem, aż w końcu nie mogłam mu się oprzeć bo to jeden z najfajniejszych pojazdów Barbie. Sama nie jestem mistrzem kierownicy i jak tylko mogę, unikam pewnego ruchliwego skrzyżowania w mojej okolicy. Auta też nie specjalnie mnie fascynują, znaczenie ma tylko to, by mnie dowiozło z punktu A do punktu B w miarę wygodnie. Marka, ilość koni mechanicznych czy nawet kolor nie są dla mnie ważne. Za to inaczej przedstawia się sprawa aut dla Barbie, a mój zachwyt nimi sięga lat dziecięcych. Z tyłu pudełka mojej pierwszej Barbie – Superstar 88, widniało zdjęcie cudownego, białego Ferrari, o które opierała się moja lalka. Ach marzyłam o tym aucie i nawet je dostałam na gwiazdkę gdy miałam 5 lat.

Może Barbie Mini Van 1995 nie jest taki luksusowy jak wyżej wspomniane Ferrari, ale za to jest to bardzo funkcjonalne auto rodzinne, w którym otwiera się wszystko co tylko otwierać się może, dokładnie tak jak lubię. Poniższa reklama w skrócie telegraficznym prezentuje możliwości Mini vana. Po pierwsze, otwierają się w nim drzwi, co wcale nie jest takie oczywiste jeśli chodzi o pojazdy dla Barbie. Lusterka boczne wmoldowane są w drzwi i jest to świetne rozwiązanie, bo ilekroć kupuję używane auto, martwię się o lusterka. Bez nich nie wyobrażam sobie auta nawet dla lalek. Auto posiada też otwieralny szyberdach. Przy schowku znajduje się wajcha, która otwiera przednią klapę, pod którą nic nie ma, ale za to zyskujemy dodatkową przestrzeń bagażową.







 

Nie, żeby tej przestrzeni brakowało, bo bagażnik również się otwiera, odkrywając przed nami półeczkę z przezroczystymi drzwiczkami oraz wbudowany grill! Część kolekcjonerów demontuje półeczki bo istotnie nie wyglądają one zbyt naturalnie w aucie, ale ja osobiście je lubię i cieszę się, że drzwiczki nie poginęły. W zasadzie to w tym aucie jest tyle części, które mogą się urwać lub odczepić i zgubić, że to aż nieprawdopodobne, że auto jest nadal kompletne! To jeszcze nie koniec! Tylne drzwi auta nie otwierają się, ale lalki można umieścić w samochodzie na tylnej kanapie bo przednie siedzenia zamontowano na „szynach”, które umożliwiają przesuwanie ich w przód i tył! To wręcz nie do uwierzenia! Ponad to oparcie siedzeń można obniżyć, jak w prawdziwym aucie!










Na wyposażeniu auta jest też fotelik dziecięcy, choć to raczej starszy model i wątpię by miał testy ADAC. No i gdzie pasy pięcio-punktowe? Na szczęście w uniwersum Barbie panuje mały ruch, kolizja jest mało prawdopodobna. Auto posiada również absolutnie przeogromną ilość akcesoriów drobnych, do których poprzednia właścicielka dodała jeszcze kilka, między innymi łóżeczko i piżamkę dla Kelly. Widzicie? Mając to auto bardzo, ale to bardzo potrzebowałam Kelly. Drobnizny barbiowej jest tak dużo, że nie jestem do końca pewna które z nich należą do zestawu. Myślę, że mniejsze radio oraz toster pochodzą z innego zestawu, a w moim czegoś tam brakuje, ale nie szczególnie ten brak odczuwam, zresztą zobaczcie sami. Aha, wspomnę tylko, że dwie dodatkowe pary butów bardzo mnie ucieszyły. Mattel pomyślał o wszystkim, nawet o tym, że na pikniku Barbie może potrzebować butów na zmianę chociaż to mało prawdopodobne, żeby przydały jej się klapeczki na obcasie. Natomiast hamak jest absolutnie na miejscu.










Auto tak samo dobrze nadaje się do przewożenia rodzinki Licci, choć zabrakło mi jednego fotelika samochodowego. Trudno, jedna z bliźniaczek musi zostać w domu. Jak się później okazało, Mini Van może też posłużyć Młodszej jako tymczasowy patrolowóz Psiego Patrolu, a przynajmniej dopóki Mikołaj nie przyniesie tego docelowego – w bagażniku zmieszczą się wszystkie jet packi piesków, a także ich miski i przekąski! Młodej bardziej przypadł do gustu mój kamper, za to Młodsza wręcz przepada za Mini Vanem i często go pożycza. Obie bardzo delikatnie obchodzą się z zabawkami, tylko o fotelik samochodowy się wiecznie kłócą. Muszę jakoś skombinować drugi. Swoją drogą to zabawne, że w 1995 w Stanach nawet Kelly miała swój fotelik samochodowy, podczas gdy w Polsce się ich nie montowało w autach nawet dla prawdziwych dzieci. Pamiętam doskonale jak ja i moje młodsze siostry jeździłyśmy z rodzicami naszym "Maluchem" koloru sraczkowatego, bardzo wtedy popularnego. Maluch na tylnej kanapie nie miał nawet pasów, a co dopiero mówić o fotelikach. W takich warunkach przejechałyśmy trasę do Warszawy do dziadków wiele razy. Jezdnia na pewnym odcinku była w katastrofalnej kondycji, koleiny były niewyobrażalne. To właśnie na tych koleinach tata raz stracił panowanie nad Maluchem i w rezultacie dachowaliśmy w rowie. Przeżycie było emocjonujące i to doprawdy cud, że nikomu nic się nie stało. No więc, tak, foteliki to jednak ważna rzecz i obie Młode o tym wiedzą.








 

Do przedstawienia na blogu został mi jeszcze jeden kamper (tak, mam dwa, bo oczywiście nie mam miejsca na lalki, ale dwa wielkie klunkry się gdzieś upchnie w szafie, prawda?), zaś w kolekcji brakuje najpiękniejszego auta Barbie (moje osobiste odczucie) czyli klasycznego, białego Ferrari. Ach, pamiętam gdy jedno było na sprzedaż również na FB, piękne, czyste, błyszczące, ale się spóźniłam. Pocieszam się faktem, że to raczej auto dość popularne, trzymajcie kciuki, a tymczasem jeszcze kilka kiepskich zdjęć na tle koca, bo tylko koc był na tyle duży, by stanowić dla tego auta jakieś tło. Ściskam!










 

10 komentarzy:

  1. O rajuśku, ile detali & detalików, cacek & cacuszek~! Coś fantastycznego. Faktycznie, to niesamowite, że nic nie zaginęło i auto jest kompletne od A do Z. Jak dla mnie, wbudowany grill i otwierany szyberdach rządzą, do tego Mini Van jest niesamowicie pojemny i funkcjonalny. Oby Twoja kolekcja Barbiowych aut jak najszybciej powiększyła się o to wspaniałe Ferrari, ja też chętnie bym je zobaczyła w swojej kolekcji :)/Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, to autko ma bogate wyposażenie :) Za to szyberdach jest bardzo przydatny przy wciskaniu lalek do auta. Nie tak dawno widziałam recenzję pewnego pick-up'a dla Barbie. Umieszczenie w nim lalki było bardzo, bardzo trudne. I ja mam nadzieję, że Ferrari nadjedzie, kiedyś :)

      Usuń
  2. Van jest zdecydowanie bardziej praktyczny od Ferrari i doprawdy upolować go w tak dobrym stanie to wyczyn, więc gratuluję. Tak, kiedyś nie przywiązywało się takiej wagi do bezpieczeństwa. I ja jeździłam bez pasów dziadkową skodą s100, ale tak dramatycznych przeżyć nie miałam, odpadł nam tylko wydech. Akcesoriów w vanie jest co niemiara! Może nie jest tak luksusowo jak w Ferrari, ale za to zabawy jest więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pod względem praktyczności, Van przewyższa Ferrari, a drobne przydasie wykorzystuję w sesjach zdjęciowych. Barbiowej drobnizny nigdy za wiele.
      Niestety, tak to się kiedyś woziło dzieci bez fotelików i często bez pasów, a że pokonywaliśmy długie trasy to aż dziw, że żyjemy. Chyba dlatego, że kiedyś auta nie były takie szybkie jak teraz, a i mniej ich było na drogach.

      Usuń
  3. Trzymam kciuki za zakup Ferrari, bo bardzo chętnie bym je u Ciebie obejrzała! Ach, wspomnień czar - pamiętam, jak wzdychałam do tych samochodów, mogąc podziwiać je tylko w jednym, na strzępy prawie zaoglądanym katalogu. A ten pojazd jest zachwycający, nie dość, że prawdziwie rodzinny, to jeszcze rewelacyjnie multifunkcjonalny. A ile gadżetów! Z takim wyposażeniem żaden piknik nie ma prawa się nie udać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymaj, trzymaj, kocham to auto! Nostalgia to potężna siła. Ja też miałam takie katalogi, które dosłownie rozpadały się w rękach od wiecznego przeglądania.
      Wiesz, poddałaś mi dobry pomysł na nieco cieplejsze dni, Barbie zabierze siostry na piknik! :)

      Usuń
  4. Ależ w tych dawnych zabawkach Mattela, akcesoriach dla Barbie, było tyle ciekawych elementów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj rację masz! Tak, Mattel kiedyś nie żałował drobnego plastiku. Pamiętam moją kuchnię i lodówkę z serii Living Pretty, ile tam było akcesoriów!

      Usuń
  5. No tak, produkty Mattela kiedyś to były na wypasie. Tyle drobnicy, bardzo przydatnych akcesoriów i tak dobrej jakości ze świecą szukać w dzisiejszych zabawkach. Przepiękny zakup.
    Życzę Ci udanego polowania na Ferrari.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że takie drobne przydasie i dla Ciebie są ważne Marzenko! Rzeczywiście dzisiejsze zestawy są uboższe, a każdy drobiazg jest aż nad wyraz wyeksponowany by podnieść atrakcyjność zestawu. Kiedyś wszystko było pochowane w pudełku bez szybki i najpierw samemu trzeba było to to powyrywać z ramek, poskładać, oblepić naklejkami i to była część zabawy. Teraz jest ... color reveal :(

      Usuń

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...