piątek, 26 kwietnia 2019

2-pack fashion 2016-2018


Niedawno do mojej kolekcji dołączyła urocza Jazzie. Lalka jednak była niekompletna – przybyła w zastępczej sukience, która jest zdecydowanie zbyt cukierkowa i nie pasuje do niej. Od czasu do czasu zaglądam na eBay w poszukiwaniu jej oryginalnego stroju, jak dotąd bezskutecznie. W latach 80-tych Mattel oczywiście wydał kilkanaście strojów dodatkowych dedykowanych właśnie dla Jazzie i te zestawy są na eBay’u dostępne, ale za cenę takiego stroju (plus niedorzeczna przesyłka) mogłabym mieć w pełni ubraną lalkę w świetnym stanie. Wybór jest dla mnie oczywisty. Na szczęście natura poszczędziła Jazzie biustu, dzięki czemu lalka mieści się w praktycznie wszystkie współczesne stroje dla Barbie. Przygotowałam więc dla niej kilka propozycji, a do sesji zdjęciowej dołączyła jedna z moich ulubionych Barbie z lat 90-tych – JCPenney Enchanted Evening Barbie.


Pierwszy 2-pak (numer katalogowy # FBB79) pojawił się na rynku w 2017, a jego niektóre części przewinęły się już na moim blogu. Szkolna stylizacja nawet do Jazzie pasuje. Zestaw składa się z sukienki, topu, spodni, pary butów, opaski oraz plecaka. Na pierwszy ogień idzie sukienka z kołnierzykiem oraz plisowanym dołem. Plisy oczywiście tylko z przodu. Góra sukienki posiada ciekawy nadruk w postaci koni czy innych kucyków. Znów trochę to zbyt pastelowe, zbyt słodkie, ale ujdzie w tle. Do tego Jazzie zarzuciła na ramię różowy plecak z elastycznego materiału, który się otwiera, ale jego wnętrze wypełniają łączenia dwóch części plecaka, więc książki to Jazzie do niego nie włoży. Plecaczek jest jednak ładnie i starannie odlany.

Źródło: https://barbie.mattel.com/shop/en-us





Druga propozycja to proste, zwężane spodnie w czerwono-różową kratę, które bardzo ciężko jest lalce wcisnąć na tyłek, ale jak widać, można tego dokonać. Osobiście nie przepadam za kombinacją czerwony-różowy, ale tutaj w jakiś dziwny sposób te dwa kolory współgrają ze sobą. Do spodni Mattel zaproponował pudrowy top z sylikonowymi ramiączkami oraz kurtkę z materiału, który zapewne za kilka lat będzie się łuszczył niemiłosiernie, ale jak na razie, po roku użytkowania ma się całkiem nieźle. Do zestawu dołączono również złotą opaskę, którą szczególnie upodobała sobie moja córeczka. Złota farba niestety odpryskuje, a wykonanie opaski nie powala na kolana. Białe botki mają „interesujący” design i oczywiście absolutnie nie pasują na stopy Jazzie.





Drugi 2-pak to propozycja z zeszłego roku o numerze katalogowym # FKT29. W skład zestawu wchodzi kwiecista sukienka, różowy szkolny „sweterek”, luźny top, spódnica w drobne kwiatki, opaska oraz koszyk. Butów brak! Chuderlak Jazzie wcisnął się w kwiecistą sukienkę bez problemu.  Sukienka bardzo mi się podoba – lubię połączenie żółtego z fioletowym. Co więcej, sukienka posiada kwiatowy wzór również z tyłu, co w dzisiejszych czasach nie często się zdarza. Kwiaty jednak chyba Jazzie nie odpowiadają, więc narzuciła na siebie różowy „sweterek” z pasiastym nadrukiem na ramionach oraz godłem bliżej nieokreślonej szkoły na piersi. Do zestawu dostał jej się ciemno-fioletowy koszyczek, który bardzo kojarzy mi się z latami 80-tymi.

 Źródło: https://barbie.mattel.com/shop/en-us/ba/barbie-fashions-2-pack-fkt29





Chociaż spódniczka oraz top pasują na Jazzie (czytaj wiszą na niej jak na wieszaku), to prezentuje je Enchanted Evening Barbie, której w tym zestawieniu bardzo ładnie, nie sądzicie? Top jest bardzo luźny, a rzep swobodnie dopina się na biuściastej Barbie czego nie można powiedzieć o kwiecistej sukience. Szkoda, bo wyglądałaby bardzo twarzowo i zdecydowanie lepiej niż Jazz. Spódniczka na gumkę jest urocza – w całości usiana drobnymi kwiatuszkami w kolorze czerwonym, białym i błękitnym na fioletowym tle. Nie mogę się nadziwić jak piękna jest ta lalka. Od jakiegoś czasu miałam chęć zdjąć ją ze stojaka gdzie dumnie prezentuje cały swój zimowy glamour i przyodziać ją w coś innego. Jestem pewna, że to nie ostatnia sesja tej lalki, bardzo zresztą niedocenianej i raczej nieznanej. Nie kojarzę by jakikolwiek inny kolekcjoner rozpływał się nad nią tak jak ja. Padłam jej ofiarą zobaczywszy tylko jedno jej zdjęcie na aukcji Allegro. Barbie znikła zanim zdążyłam kliknąć kup teraz, więc może lalka ma jeszcze jednego fana!





Dodatki, które ma na sobie Barbie pochodzą z zestawu akcesoriów #DHC53 z 2016 roku. Wtedy to Mattel wpadł na genialny wprost pomysł i wypuścił na rynek kilkanaście takich zestawów, a w każdym można było znaleźć 2 pary butów (jedne płaskie, jedne na obcasie), torebkę lub dwie, okulary lub biżuterię, a w niektórych nawet i jedno i drugie. Do niektórych kompletów Mattel dołączał urocze balerinki, które choć są do prawdy śliczne, to nie pasują nawet na współczesne Barbie o płaskich stopach! Accessory pack # DHC53 podoba mi się szczególnie. Płaskie centurionki są oczywiście bezużyteczne dla moich superstarek, ale lawendowe koturny pasują idealnie. Do zestawu dołączono również koszyczek, miętową bransoletkę, „srebrną” kolię i okulary. Mimo pewnych mankamentów, bardzo lubię te zestawy i z radością przygarnęłabym każdy z nich, szczególnie ten z torebką-kotem!

 Źródło: https://barbie.mattel.com/shop/en-us/ba/doll-clothes-closets/barbie-accessory-pack-golden-glam-dhc53

 Źródło: https://www.entertainmentearth.com/product/barbie-fashion-accessory-pack-case/mtcfx30a







Na tym kończę dzisiejszy pokaz mody w wykonaniu Jazzie oraz Barbie. Jazzie jednak niedługo powróci z kolejnymi modowymi propozycjami, bo chyba jeszcze nie trafiłam w jej styl. Pozdrawiam cieplutko!


15 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie wyszedł ten pokaz mody. :) Ja też polowałam na ten zestaw z kurtką, ale bezskutecznie. Uważam, że Jazzie idealnie pasują te spodnie w kratkę i kurteczka. Wygląda młodzieżowo i jakby wyjęta z jakiegoś serialu z tamtych lat, coś w stylu Sabriny nastoletniej czarownicy. ;) A ja chciałabym już poprzebierać mojego nowego chłopaka, a tu jeszcze tyle czekania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam problem z kupnem zestawu z kurtką, ale jakoś się udało. Mnie też Jazzie najbardziej podoba się w spodniach i kurteczce. Ciekawa jestem Twojego nowego nabytku! Czekanie - znam ten ból - śledzenie przesyłek z lalkami codziennie i irytowanie się, gdy status paczki nie zmienia się przez 3 dni :)

      Usuń
  2. Podoba mi się bardzo drugi zestaw, no i na lalkach dużo bardziej zachęcająco niż w pudełku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ten zestaw jest bardzo fajny i mogę go polecić. Od razu wpadł mi w oko. W tym roku Mattel też wypuścił kilka fajnych zestawów, aż łapki zacieram!

      Usuń
  3. Enchanted Evening Barbie jest faktycznie piękna. Bardzo jej pasuje dobrany przez Ciebie strój. Do twarzy jej w granacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam tą lalkę, jej we wszystkim ładnie, ale w granatach i fioletach chyba najlepiej wygląda.

      Usuń
  4. Wspaniały pokaz mody!
    Czekam na kolejne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będą, będą, bo jeszcze trochę strojów mam do zaprezentowania :)

      Usuń
  5. Ta pierwsza ma cudowny pyszczek :-) To rzadka lalka, fajnie, że ją masz :-) Obie panny dostały piękne stroje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mordkę Jazzie widuję rzadko, a to fantastyczna lalka i mam nadzieję, że uda mi się upolować jeszcze przynajmniej jedną.

      Usuń
  6. Zarzekałam się, że Jazzie za duża i że do mnie nie trafi:) a jednak nie oparłam się jej urokowi i już jest ze mną. Twojej zazdrości zadziornej grzywki, wersja Teen Scene (bo tak zidentyfikowałam mojego ''trupka'') jej najwyraźniej nie posiada, nie widać ani śladu po niej w tym sianie, które czeka na spa.
    Tasha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję nabytku, Teen Scene Jazzie to świetna lalka i rzeczywiście nie ma fabrycznie wszczepionej grzywki, ale to dobrze. To czyni ją unikalną. Teen Scene dodatkowo miała fantastyczny strój składający się z całego mnóstwa osobnych części, no i ten kapelusz!

      Usuń
  7. Urocza panienka. Pokaz mody wyszedł super. Najbardziej podoba mi się chyba kwiatowa sukienka. A akcesoriów nigdy za dużo. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też bardzo lubię kwiatową sukienkę, jest prosta, ale wzór ma taki kobiecy i gustowny. Zgadzam się z Tobą w kwestii akcesoriów!

      Usuń

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...