poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Baton Twirling Skipper AA 1992


Po dawce DOTW czas na zmianę nastroju i kategorii wiekowej- oto Baton Twirling Skipper AA 1992. Choć moja Skipperkowa gromadka się powiększa, to jednak wersji ciemnoskórej nie było po drodze do mojej witrynki. Wypatrywałam mojego egzemplarza już od dawna, ale niestety Skipper AA nawet na Ebayu występuje w skromnych ilościach. Najczęściej widuję Homecoming Queen i Baton Twirling. Homecoming jest urocza, ma bardzo ładny, łagodny facepaint i nie posiada grzywki, co jest na plus, ale jej strój nie przypadł mi do gustu. Ubrano ją w białą bezkształtną bezę. Za to Baton Twirling mnie zaciekawiła, ale ona w naturze występuje przeważnie z grzywą takich rozmiarów, że ledwie spod niej widać resztę lalki! No cóż, pomyślałam. Lalka jest ładna, a grzywę zawsze można wetknąć pod to wiaderko, które ma na głowie. Po rozpakowaniu, Skipper mnie zauroczyła, niestety okazało się, że fotografuje się ją wręcz koszmarnie! Biegałam z nią po całym domu w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca do zdjęć, ale wszędzie wydawały mi się niedoświetlone, a jej buzia całkiem zlewała się z włosami. Najlepszym miejscem w moim domu okazał się blat roboczy w kuchni, więc wybaczcie mi te kubki do kawy, gniazdka elektryczne oraz sprzęt AGD w tle.


Przygotowując tego posta, jak zawsze przekopałam nieco Internet w poszukiwaniu lalek pokrewnych, w tym wypadku czarnoskórych wydań Skipper. Jak się okazuje pierwsza Skipper Afroamerykanka pojawiła się dopiero w późnych latach 80-tych, właśnie na bazie headmoldu Skpper 1987. Była nią wspomniana wcześniej Homecoming Queen wyprodukowana w 1988 – czyli jako drugi wave tego moldu, a swojej premiery doczekała się oczywiście rok później. Skipper AA wydawana była przeważnie raz do roku, a jej twarz i wzrost zmieniały się podobnie jak u wersji kaukaskiej i u Courtney.

Homecoming Skipper AA 1988
 Źródło: https://www.flickr.com/photos/sarahdolls/7099091425

Poniższa lista zawiera wszystkie czarnoskóre wydania Skipper nim lalka została wycofana, daty oznaczają rok produkcji.

1.       Homecoming Queen Skpper AA 1988
2.       Cool Tops Skipper AA 1989
3.       Babysitter Skipper AA 1990 (+1 dziecko)
4.       Pet Pals Skipper AA 1991
5.       Baton Twirling Skipper AA 1992
6.       Cool Crimp Skipper AA 1993
7.       Babysitter Skipper AA 1994 (+3 dzieci)
8.       Pizza Party Skipper AA 1995 (Pizza Party headmold)
9.       Phone Fun Skipper AA 1996 (Pizza Party headmold)
10.   Cool Sitter Teen Skipper AA 1998 (+4 dzieci) (Teen Skipper headmold)
11.   Barbie and Skipper AA Pajama Fun Tote 2003 (Teen Skipper headmold)

Pizza Party Skipper AA 1995
Źródło: https://www.picswe.com/pics/barbie-pepsi-labels-4b.html


Cool Sitter Skipper AA 1998
Źródło: https://www.amazon.com/Barbie-Sitter-SKIPPER-Babies-Dolls/dp/B004286PDC

Gdy Skipper AA urosła i zmieniła headmold po raz drugi, powoli zaczęła ją wypierać Nikki, a po roku 2003 Skipper w jej obu wariantach oraz Courtney zostały wycofane z produkcji całkowicie. Oficjalna wersja głosi, że Skipper wyjechała do szkoły z internatem w Rio. Ze szkoły powróciła jedynie w wersji kaukaskiej, dużo niższa, z ciemnymi włosami i zmienioną twarzą. Skipper AA chyba postanowiła zabawić w Rio nieco dłużej, bo jej kolejnego wydania doczekaliśmy się dopiero w 2018 w serii Babysitters Inc.

Babysitters Inc. Skipper AA
 Źródło: https://barbie.mattel.com/shop/en-us/ba/sisters-pets/skipper-babysitting-doll-with-phone-baby-bottle-fhy91
 
Seria, do której należy Baton Twirling Skipper jest bardzo ciekawa, a w jej skład wchodziły 4 lalki: Baton Twirling Skipper, Baton Twirling Skipper AA, Cheerleading Courtney oraz Basketball Kevin. Z chęcią skompletowałabym całą serię, bo każda z lalek bardzo mi się podoba. Szkoda tylko, że Mattel postanowił potraktować rasowe równouprawnienie z taką dosłownością i z uporem maniaka ubierał Skipper i Skipper AA w identyczne stroje! Ja chętnie widziałabym wersję kaukaską w połączeniu niebieskiego z zielonym! Motywem przewodnim serii jest sport, jednak tym razem Mattel nie ustalił jednolitej nazwy, która określałaby wszystkie cztery lalki, każda z nich nazywa się inaczej. Ich pudełka różnią się też pod względem tylnej grafiki. We wnętrzu pudełka znalazłam również katalog w postaci plakatu, który zawiera zdjęcia pozostałych trzech lalek z serii oraz najprzeróżniejszych wspaniałości, które w tamtym czasie oferował Mattel.


Tył pudełka Baton Twirling Skipper caucasian
źródło: https://barbie-shop.pl/en_GB/p/1992-Baton-Twirling-Skipper/251




Mażoretka Skipper ubrana jest w jednoczęściowy uniform o jadowitych barwach. Strój składa się z body na długi rękaw, do którego doszyto spódniczkę. Uniform posiada srebrne wykończenia u góry i dołu oraz nadruk imitujący guziczki. Do kompletu lalka dostała wiaderko z frędzelkami na głowę, oraz plastikowe buty „Rumcajsy” z pomponami. Jedynym akcesorium mojej mażoretki, poza jej różową szczotką do włosów jest jej baton, którym lalka jest w stanie żonglować dzięki specjalnej nakładce dopasowanej do jej koloru skóry. Na widok pałeczki, drzemiący we mnie dzieciak otworzył ślepka, a ja z radością i bez skrępowania kręciłam nią to w jedną to w drugą stronę, ale nikomu o tym nie mówcie!






Na podstawie zdjęć z Internetu ciężko było mi wywnioskować z jakiego tworzywa wykonano włosy Skipper, ale ku mojej radości okazało się, że jest to bardzo miękki i miły w dotyku saran w kolorze czerni i brązu. Jej grzywka jest też krótsza niż te, które wcześniej widywałam i na szczęście nie nachodzi na oczy lalki. A oczy ma bardzo ładne, choć zastanawia mnie dobór kolorystyki. Spodziewałabym się, że zdecydowana większość ciemnoskórych AA będzie miała oczy brązowe. Nic bardziej mylnego. Oczy Skipper AA często występują w kolorze szarym i fioletowym. Moja lalka również ma oczy fioletowe z odrobiną brązu. Mażoretka jest mocno podmalowana, ale w końcu zaraz ma wystąpić w paradzie, więc na powieki nałożyła sobie srebrny i fioletowy cień – oba opalizujące. Do tego szminka pod kolor sukienki i już, jest gotowa do marszu!



Mój nowy nabytek bardzo mnie cieszy, wreszcie posiadam jeden z moich ulubionych headmoldów we wszystkich możliwych wariantach kolorystycznych. Poniżej Baton Twirling pozuje wraz z Cool Crimp Courtney oraz Cool Tops Skipper. Razem wyglądają bardzo … cool! Ja tymczasem coraz bardziej otwieram się na inne headmoldy Skipper. Mocno przemawia do mnie vintage, szczególnie w wersji reprodukcji na 50 urodziny lalki, a i Pizza Party ma w sobie coś czarującego. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale myślę, że moją ulubioną twarzą Skipper i tak zawsze będzie ta z 1987.






10 komentarzy:

  1. Śliczna! Chociaż z rysów twarzy nie za bardzo wygląda na Afroamerykankę. Najbardziej jednak urzeka mnie Cool Tops, jest słodziutka. Podziwiam Twoją drobiazgowość w poszukiwaniu informacji, jesteś kopalnią skipperkowej wiedzy!
    Tasha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, lubię o nich czytać. To prawda, AA Skipper nie ma rysów etnicznych, Mattel poszedł na skróty i jedynie użył ciemnego winylu. Cool Tops jest jedną z najładniejszych wersji Skipper, jako AA jest równie urocza.

      Usuń
  2. Śliczne wszystkie Twoje Skipperki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lalka jest prześliczna, a całe trio już całkiem przyciąga wzrok. :) Gratuluję nabytku. :)

    Podziwiam ilość informacji, które zgromadziłaś na temat Skipperek. Z wielką ciekawością przeczytałam historię tych lalek. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, ze miło Ci się czytało mojego posta.

      Usuń
  4. Ach, chciałabym i ja kiedyś znaleźć dla siebie Skipper AA, bo są naprawdę cudne i wyjątkowe. Twoja mażoretka ma śliczne oczy i niesamowite buty. :) Choć nie jestem zwolenniczką amerykańskich wynalazków jak cheerleaderki, to dla Skipperki robię wyjątek. Ta buzia i wielkie oczy od razu przywołują klimat tamtych lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie się z Tobą zgadzam. Niektóre Skipper AA podobają mi się bardziej niż inne, ale w zasadzie to każda z nich ma w sobie coś uroczego i każdą z chęcią widziałabym w mojej witrynce. Buty rzeczywiście ma fajne.

      Usuń
  5. Mało ich wypuscili, dlatego takie zawrotne ceny osiagaja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo szkoda, to świetne lalki, mold wielkooki może nie jest wiernym odwzorowaniem urody ciemnoskórej, ale jest uroczy w tym wydaniu. Ech gdyby tak udało mi się wyszarpać Cool Crimp AA i Pet Pals AA...

      Usuń

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...