sobota, 13 lutego 2021

Teen Courtney 1996

Dwa ostatnie wpisy na moim blogu to dwa nowe moldy w mojej kolekcji Skipper i Courtney – rozszerzam moją kolekcję jak wściekła! Chociaż Skipper lubię bardziej przez sentyment dla wymarzonej lalki z dzieciństwa, to jednak Courtney uważam za znacznie ładniejszą i bardziej wyrazistą. Być może dlatego jestem tak skłonna robić dla niej wyjątki – mam swoje ulubione Courtney nawet w późniejszych seriach odlanych na moldach, za którymi nie przepadam. Z reguły nie lubię odlewu Teen Skipper, ma wysokie czoło i jajowatą głowę i mało jest Skipper o tej twarzy, które  mi się podobają, tylko jedna wbiła się na listę życzeń – Florida Vacation z platynowymi blond włosami i niemal czarnymi brwiami jest śliczna. A Courtney? Bladolica, rudowłosa Pajama Fun Courtney i piegowata, o oliwkowej cerze Teen Courtney to moje must-have, a jedna właśnie dotarła od przemiłej kolekcjonerki.

Teen Courtney, razem z Skipper i Nikki tworzy serię lalek zupełnie nowych. Imiona znajome, a postaci całkowicie odmienione. Skipper i Courtney wyrosły, wzrostem prawie dorównują już Barbie, choć z figury są bardziej filigranowe, mają smuklejsze nogi. Lalki noszą niższe obuwie, mają ramiona typu Shani, wyrazisty i realistyczny malunek twarzy i bardzo, bardzo długie włosy. Na karku widnieje sygnatura z datą 1995. Z tego odlewu powstały cztery Courtney: Teen Courtney 1996, Totally Yoyo Courtney 1998, Pajama Fun Courtney 1999 i Fashion Party Courtney 2000. Co ciekawe, Courtney zmieniła też kolor włosów. Teen Courtney ma włosy kasztanowo rude z przewagą pierwszego koloru, ale pozostałe trzy wydania mają włosy całkowicie rude.


 
Źródło: https://fyretrobarbie.tumblr.com/post/185330304896/teen-courtney-skipper-and-nikki-1996
 
 
Źródło: https://www.ebay.co.uk/itm/NRFB-Barbie-Totally-Yoyo-COURTNEY-Redhead-with-yo-yo-/192673545718
 
 
Źródło: https://www.amazon.in/Pajama-Courtney-Friend-Skipper-Barbie/dp/B001D1FMLW 
 
 
Źródło: https://www.amazon.com/Barbie-Teen-Courtney-Fashion-Party/dp/B00C7Y6F3S

Mattel obdarzył lalki z serii Teen kanekalonem za kolana, ale to nie włosy są tu tematem przewodnim, a … tatuaże. W końcu, jak napis na pudełku głosi, Skipper jest już całkiem dorosła, więc może się tatuować! Tatuaże są oczywiście w postaci brokatowych naklejek dla lalki, a dla właścicielki załączono zestaw tatuaży zmywalnych. Skoro jesteśmy już w temacie papierkowej roboty, w pudełku mojej Courtney znalazłam instrukcję obsługi tatuaży oraz papierowe wypychanki, w tym prawo jazdy Courtney – kolejny dowód jej dorosłości. W plastikowej, transparentnej i ultra modnej w tamtych czasach torbie znalazłam więcej tekturek – młodzieżowy magazyn oraz dwa segregatory na notatki. Są też niebieskie okulary przeciwsłoneczne oraz szczotka do włosów. Mam obecnie trzy szczotki w kolorze ciemnego fioletu i wszystkie są w różnych odcieniach! Cudowny dawny Mattel!







Mam wrażenie, że w obecnych czasach moda jest bardzo eklektyczna, ale lata 90-te to bardzo charakterystyczne, a Courtney i Skipper zawsze podążały za panującymi w danym czasie trendami. U schyłku minionego stulecia nosiło się krótkie topy odsłaniające brzuchy – cóż za oszczędność materiału. Oczywiście nic w naturze nie ginie, nadmiarowy materiał schodził na uszycie modnych w tamtym czasie workowatych spodni. Sama nosiłam tak zwane „bojówki”, a moi koledzy z liceum lubowali się w „Lenarach”, które wyglądały jakby lada chwila miały im pospadać z tyłków. Bojówki Courtney ucierpiały w pudle, są usiane plamkami, które powstały w niewyjaśnionych okolicznościach i nie dały się całkowicie wywabić. Szkoda, bo spodnie same w sobie są fantastycznie, posiadają prawdziwe przeszycia turkusową nitką oraz kieszenie i pasek, dziś takie elementy byłyby po prostu nadrukowane. Courtney ma też fantastyczne buty – fioletowe trampki. Lalka prosto po szkole idzie na plażę i ubrała się w tym celu sposobnie i oszczędnie – jej top to tak naprawdę góra od bikini. Ot i mamy strój 2w1. Takie zakonspirowane plażówki to ja lubię!





Strój Courtney jest pomysłowy, a ja patrzę na niego z nostalgią, bo sama też się kiedyś tak ubierałam, choć może nie do szkoły, ale cokolwiek by na tę lalkę narzucić, będzie zawsze wyglądać ślicznie. Bardzo podobają mi się jej długie włosy, choć nie są zbyt wygodne w użytkowaniu – ruszyć ją delikatnie, a wszystko się plącze. Tylko jedno skromne pasemko utrzymane jest w ryzach warkoczykiem. Buzia lalki usiana jest uroczymi piegami, co w niej lubię najbardziej. Zdecydowanie za mało piegowatych lalek powstało w tamtym okresie. Malunek oka jest detaliczny i realistyczny i choć moje wydanie nie jest idealne, to jakoś szczególnie nie mogę się na Mattel’a gniewać za coś takiego. Kiedyś tego rodzaju wpadki zdarzały się sporadycznie, teraz niestety spotykane są nagminnie. No i masz, znowu psioczę! Na dowód, że nie krytykuję współczesnego Mattel’a wyłącznie dla zasady muszę zamieścić na blogu wpis o kamperze Chelsea, który Mikołaj przyniósł Młodej pod choinkę, jest wyjątkowo pocieszny.




Na koniec zdjęcie z gatunku leniwych – nie chciało mi się odśnieżać okien dachowych i tachać wszystkich Courtney do najlepiej doświetlonego pokoju w moim domu, więc zrobiłam im zdjęcie w witrynce. Nawiasem mówiąc, rotacja ruszyła. Na półce z sukniami balowymi nie mogłaby się wcisnąć już ani jedna lalka. Dwie powędrowały więc tymczasowo do pudła, robiąc miejsce dla jednej nowo przybyłej. Mam jednak nadzieję, że długo tam siedzieć nie będą, tuzin chińskich stojaczków jest już w drodze, trzeba tylko coś zrobić z tą pustą ścianą nad sofą … Pozdrawiam cieplutko!





 

14 komentarzy:

  1. Ta panna jest bardzo wyrazista a jednocześnie urocza, ma też fantastyczne włosy! Jej wizerunek jest bardzo dopracowany, Mattel naprawdę się pod tym względem postarał (spodnie w zestawieniu z trampkami faktycznie wymiatają <3). Ja z kolei bardzo lubię ten mold Skipper/Courtney, podobają mi się jej szlachetne i dość wyraziste rysy twarzy. Sama posiadam Hawaii Skipper 1999 i jest to jedna z moich ulubionych lalek, uwielbiam jej makijaż, zawadiacką grzywkę i piękne saranowe włosy. Gratuluję nowej piękności w kolekcji<3/Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo charakterystyczna lalka, głównie dzięki piegom. Włosy ma świetne, ale lepiej ich nie ruszać, bo się plączą :) Kojarzę Hawaii Skipper, ma bardzo fajny strój kąpielowy, wygląda realistycznie dzięki przewadze czerni. Czarny nie jest często spotykanym kolorem u lalek, więc tym bardziej zapada w pamięć.

      Usuń
  2. Piegi czynią tą Courtney wyjątkową i śliczną. Sporo dodatków to też bardzo duży plus. A bojówki i ja kiedyś nosiłam. Zwykle do czarnych t-shirtów i glanów, często na koncertach japońskich zespołów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zgadzam się w kwestii piegów. To moja trzecia piegowata lalka, mam jeszcze dwie Midge.
      To niesamowite jak garstka akcesoriów od razu podnosi atrakcyjność lalki. Courtney kupiłabym samą, bez dodatków, ale skoro je mam, cieszę się podwójnie :):)
      Glany też przerabiałam, na studiach. To ogólnie świetne buty, ale miały taki minus, że wymagały regularnego, wręcz codziennego polerowania. Nic mnie tak nie denerwowało jak brudny glan, a że nosiłam je w zimie, to co wieczór szmatka szła w ruch, a pastę do butów mogłabym kupować na litry :)

      Usuń
  3. I ja ogromnie lubię tę Courtney, choć podobnie jak Ty, nie jestem entuzjastką tej buźki. Nie lubię też "podrośniętej" figury. Owszem, jestem wiecznym patyczakiem, ale dysproporcjonalne nogi mogliby sobie darować. Nie wiedziałam nic o prawie jazdy! :-) Moja dotarła do mnie bez większości dodatków, dlatego z przyjemnością obejrzałam je u Ciebie.
    Bojówki nosiłam praktycznie zawsze - to idealne odzienie dla tak aktywnej osoby. Nie straszny im las, przedzieranie się przez krzaczory z aparatem i różne spontaniczne wybryki. Niestety, wszystkie się dosłownie podarły, a powrotu mody i asortymentu do sklepów - nie widać :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mattel strzelił sobie w kolano tą wyrośniętą Skipper, a chude nogi to też przesada, te uda się ciągną i ciągną bez końca, aż się zastanawiasz kiedy się zaczną kolana i czy w ogóle będą, czy po prostu uda gładko przejdą w łydki! :)
      Dodatki są świetne, jeszcze nigdy tak się nie cieszyłam z tekturowych akcesoriów, że już nie wspomnę o okularach i o szczotce - uzbierało mi się ich tak dużo, że postanowiłam wreszcie zaopatrzyć się w jakiś duży, ozdobny słój, wrzucić doń wszystkie moje szczotki od Barbie i postawić go w jakimś dobrze widocznym miejscu :)
      Ja jakiś czas temu postanowiłam spróbować się wbić w jedne z moich starych bojówek. Udało mi się - co uważam za sukces, ale przeszkadzały mi te szerokie nogawki plączące się wokół kostek. Zdecydowanie wolę teraz jeansy typu rurki. Mam nadzieję, że bojówki wrócą do mody i będziesz mogła uzupełnić garderobę :)

      Usuń
    2. Słój ze szczotkami zamiast kolorowych szklanych kulek? Czemu nie;-D Design do opatentowania ;-)
      Brak bojówek można uzupełnić spódnicami z kieszeniami nakładanymi na dżinsy-rurki. Polak znajdzie wyjście z każdej sytuacji ;-D

      Usuń
    3. Racja, trzeba sobie radzić! A bojówki wierzę, że powrócą, podobnie jak dzwony przewijają się co jakiś czas :) Bądźmy dobrej myśli!

      Usuń
  4. Ta jest śliczna bezdyskusyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, cieszę się, że Ci się podoba :) Jest urocza!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super były te nastoletnie Skipperki, moim zdaniem najlepsze wydania tej lalki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się do nich powoli przekonuję, ale moje serce już podbiły dwa rudzielce i jedna blondyna :)

      Usuń
  7. Podziwiam Twoją wiedzę na temat poszczególnych moldów - dla mnie to nadal czarna magia. Zacna laluszę przygarnęłaś. Jej torba i dzisiaj wzbudza moja ekscytację, bo chętnie takową bym na plażę wzięła. Patrząc na buciki uświadomiłam sobie, że mam gdzieś takie, nie wiedziałam tylko od jakiej lalki pochodzą. Fajna pannica ;-) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moldy z ery Superstar są całkiem łatwe do opanowania, bo nie ma ich tak dużo. Natomiast obecnie tak się ich nagromadziło, że kojarzę z nazwy jedynie te najpopularniejsze jak Goddess, Millie. Cieszę się też, że od czasu do czasu wśród Fashionistas przewinie się stara dobrze znana matryca, jak Oriental czy Teresa :)

      Usuń

Stroje dla Barbie z lat 80-tych i 90-tych

  Ostatnim czasem miałam dużo szczęścia do perełek z lat 80-tych, moją kolekcję zasiliły cztery Fashion Play oraz lalka opętana (chyba jej...